Na Marhát

Spolu: 43 km

Celkové stúpanie: 948 m

Náročnosť: 4

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 586 m.

Trasa: Piešťany - Marhát - Stará Lehota - Ducové - Piešťany.

Cyklistická trasa Považským Inovcom patrí medzi náročné a je určená pre zdatných cyklistov, pretože dostatočne preverí fyzickú kondíciu. Ponúka nám jedinečnú túru krajom Považského Inovca medzi Marhátom a Starou Lehotou. Povrch ciest je rôznorodý – od asfaltu až po lesné cesty, a najvhodnejší je preto horský bicykel. Orientácia na trase je zvládnuteľná, pozor si však treba dať na niektorých lesných a lúčnych odbočkách.

Z Piešťan vyštartujeme priamo od sochy barlolámača. Prejdeme po Kolonádovom moste ponad Váh, za ktorým odbočíme hneď doľava a po hrádzi sledujeme modré značky cyklistickej trasy (2301). Onedlho nás čaká odbočka z hrádze doprava a ocitneme sa v Moravanoch nad Váhom. Zelené turistické značky nás z obce povedú východným smerom. Po pohodlnej asfaltovej ceste prejdeme okolo kostola a mierne vystúpime k chatovej osade pri vodnej nádrži Striebornica. Za vodnou nádržou pokračujeme ďalej po asfaltovej ceste, až prídeme na začiatok lesníckeho náučného chodníka v lokalite Volavec. Pohodlnou jazdou sa po asfaltovej ceste dostaneme do lokality Čierny potok, ktorou kedysi prechádzala úzkokoľajná lesná železnička s celkovou dĺžkou 12 km.

Po asfaltovej ceste ďalej pokračujeme lesom a v pomalom stúpaní prídeme na rázcestie Výtoky. Tu odbočíme doľava a začína strmšie stúpanie po asfaltovej ceste na Marhát. Po ceste natrafíme i na studničku s pitnou vodou a malé občerstvenie nám iste padne vhod. Vyššie sa k nám zľava pripojí červená turistická značka a onedlho sa ocitneme v lokalite Jelenie Jamy. Po spevnenej lesnej ceste prídeme po kilometri do sedla pod Marhátom, odkiaľ je to len kúsok na vrchol s rozhľadňou. Na niektorých úsekoch bicykel aj potlačíme, pretože stúpanie je dosť strmé. Späť sa vrátime po tej istej trase zjazdom do lokality Jelenie Jamy a ďalej si všímame len červenú hrebeňovú turistickú značku. Kúsok za Jeleními Jamami neodbočíme doľava na trasu, po ktorej sme prišli, ale pokračujeme v priamom smere po spevnenej lesnej ceste do sedla Kostolný vrch a na lúky nad kopanicami.

Cez lúky zídeme k ohradám pre dobytok a kone, kde narazíme na nevýraznú asfaltovú cestu. Na tomto mieste opustíme turistickú značku a po asfaltovej ceste sa spustíme zjazdom do Starej Lehoty. Po príchode do nej odbočíme doľava a cez dedinu sa dostaneme na neveľmi frekventovanú štátnu cestu, po ktorej rýchlym zjazdom okolo zoofarmy zídeme až do Modrovej a Modrovky. V Modrovke odbočíme doľava smerom do Piešťan na pomerne frekventovanú štátnu cestu a značkovanú cyklotrasu (2301) a onedlho sa ocitneme v Ducovom. Po poľnej, neskôr asfaltovej neznačkovanej ceste sa vrátime do Ducového. Z obce to máme už len kúsok do Moravian nad Váhom a cestu z nich do Piešťan poznáme už z úvodu našej trasy.