Od termálu k Dunaju

Spolu: 34 km

Celkové stúpanie: 3 m

Náročnosť: 1

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 3 m.

Trasa: Veľký Meder - Kľúčovec - Medveďov - Číčov - Veľký Meder.

Trasa väčšinou vedie po značkovaných asfaltových cestách. Všetky jej úseky majú asfaltový podklad a z tohto dôvodu je najvhodnejšia pre cestné či trekingové bicykle. Prvá a záverečná časť trasy vedie po štátnych, ale málo frekventovaných cestách, z ktorých väčšina úsekov je značená ako cyklotrasy. Najkrajšia je stredná časť trasy, ktorá vedie od Medveďova po Číčov po dunajskej hrádzi. Trasa je bez prevýšenia a vďaka pomerne malej dĺžke patrí medzi nenáročné, doslova rodinné trasy.

Na úvod sa vyberieme od termálneho kúpaliska vo Veľkom Mederi južným smerom a asi po 6 km prídeme na rázcestie, kde odbočíme doprava. Značkovaná cyklotrasa (2110) nás po pár kilometroch privedie do obce Kľúčovec. Z Kľúčovca sa vyberieme západným smerom do susednej obce Medveďov, ktorá leží neďaleko dunajskej hrádze. Nachádzame sa na Dunajskej cyklistickej ceste a čaká nás príjemná a pohodlná jazda po hrádzi s asfaltovým povrchom. Od Opatovského jazierka nás asi po 5 km čaká ďalší mimoriadne zaujímavý prírodný úkaz - národná prírodná rezervácia Číčovské mŕtve rameno. Okolo neho vedie náučný chodník a jeho trasa s dĺžkou 6 km a 12 zastávkami nás oboznámi s prírodnými zaujímavosťami tohto pozoruhodného územia.

Pri informačnom paneli a odpočívadle tesne pod hrádzou stojí zachovaný komín, ktorý je pamiatkou po bývalej miestnej parnej prečerpávacej stanici. Od odpočívadla nás čakajú ešte asi 2 km jazdy po hrádzi a najbližší ukazovateľ nás upozorní na odbočku do obce Číčov. Po ďalších 2 km nás privíta obec Číčov. Z Číčova pokračujeme severo-západným smerom po značkovanej cyklotrase (2110) a asi po 4 km prídeme k rázcestiu známemu z úvodu trasy. Odbočíme doprava a onedlho opäť prídeme do Veľkého Medera.