Okolím Holíča

Spolu: 29 km

Celkové stúpanie: 39 m

Náročnosť: 2

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 15 m.

Trasa: Holíč - Kátov - Most cez Moravu - Kopčany - Holíč.

Trasa patrí medzi nenáročné cyklistické okruhy po dobrých cestách s nížinným profilom a jednoduchou orientáciou. V prvej časti vedie po asfaltových, ale aj poľných cestách, v strednej časti po hrádzi a v záverečnej časti po cestách s nespevneným, ale aj asfaltovým povrchom. Orientačne nenáročná trasa je najvhodnejšia pre trekingové alebo horské bicykle. Vzhľadom na to, že sčasti vedie aj po turisticky značkovaných lesných cestách a náučnom chodníku, kde možno stretnúť peších turistov, treba pamätať na zvýšenú pozornosť a ohľaduplnosť.

Cykloturistické objavovanie Holíča a jeho okolia môžeme začať v centre mesta. Zo stredu obce od Kostola sv. Imricha sa vyberieme na jej severovýchodný okraj a okolo poľnohospodárskeho družstva pokračujeme po asfaltovej ceste smerom ku Skalickým rybníkom. Ešte pred nimi však odbočíme doľava a ďalej po poľnej ceste nás budú okrem cyklistických značiek sprevádzať žlté turistické značky. Poľnou cestou prej deme až do lužného lesa a onedlho sa ocitneme na hrádzi rieky Morava. Z tohto miesta smeruje odbočka na Perúnsku lúku ku Morave. My však odbočíme doľava a popri hrádzi sa dostaneme až k prírodnej pamiatke Kátovské rameno, ktorá ochraňuje posledné zvyšky mŕtvych ramien Moravy v južnej časti Dolnomoravského úvalu. Od Kátovského ramena sledujeme červeno značkovanú Moravskú cyklistickú cestu (004), ktorá nás privedie k cestnému mostu cez Moravu (posledný kilometer pred mostom nás čaká horšia cesta, najprv asfalt vystriedajú tvárnice a potom poľná cesta, ktorá obchádza časť hrádze pri hati).

Od mosta pokračujeme popri Morave ďalej na juhozápad a postupne minieme odbočku cyklotrasy do Holíča. Mení sa aj povrch hrádze, je však upravený a hladký a ide sa po ňom pohodlne. Po ľavej strane od hrádze onedlho uvidíme Kaplnku sv. Margity, ktorú od nás delí len kúsok poľa, avšak odbočka k nej tu nie je. Pri ďalšom ukazovateli blízko starej prečerpávacej elektrárne odbočíme z Moravskej cyklistickej cesty doľava na značkovanú cyklotrasu (8205), ktorá smeruje do obce Kopčany. K jej zaujímavostiam patrí barokový žrebčín (po pravej strane pri vstupe do obce), ktorý postavili na spôsob kaštieľa s priľahlými krídlami maštalí.Od informačnej tabule symbolu Kopčian, Kaplnky sv. Margity, vedie zelená turistická značka, ako aj cyklistická značka až k holíčskemu kaštieľu a do centra mesta, kde je koniec našej trasy.