Okolím Trnavy

Spolu: 41 km

Celkové stúpanie: 22 m

Náročnosť: 2

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 12 m.

Trasa: Trnava - Zavar - Majcichov - Hrnčiarovce nad Parnou - Trnava.

Trasa vedúca Trnavskou sprašovou tabuľou je takmer bez prevýšenia a v celej dĺžke vedie po menej frekventovaných vedľajších cestách s asfaltovým povrchom. V úvode a závere treba zvýšiť opatrnosť pri jazde frekventovanými trnavskými ulicami. Celá trasa vedie po rovine, iba občas jazdu spestruje menšie klesanie či stúpanie. Najvhodnejšie sú cestné bicykle.

Začneme pred železničnou stanicou v Trnave. Trasa vedie východným smerom po Kollárovej ulici a neskôr po Spartakovskej ulici. Na najbližšej križovatke odbočíme doprava na Sasinkovu ulicu a asi po 200 m zahneme doľava na Bernolákovu ulicu. Povedú nás značky cyklistickej trasy (5206), po ktorých pokračujeme severovýchodným smerom až na koniec mesta. Pri ubytovni ŽOS (Železničné opravovne a strojárne) odbočíme doľava po hlavnej ceste, ktorá nás vyvedie za mesto. Onedlho prekrižujeme východný obchvat Trnavy a po 200 m prejdeme ostrou pravotočivou zákrutou. Náš smer sa zmení na juhovýchodný. Prejdeme cez železničné priecestie a po pravej strane uvidíme obrovský areál automobilového závodu PSA Peugeot Citroën. O chvíľu prejdeme nadjazdom ponad diaľnicu a ocitneme sa v Zavare. Na najbližšej križovatke odbočíme doprava a pokračujeme cez obec južným smerom. Po ľavej strane minieme Kostol narodenia Panny Márie. Za obcou prejdeme okolo elektrickej rozvodne. Smerom na juh sa rozprestierajú Križovany nad Dudváhom, významná archeologická lokalita.

S Križovanmi sú takmer spojené Vlčkovce, ktorých okrajom prejdeme. Okolie obce sa výrazne zmenilo vybudovaním diaľnice spájajúcej Trnavu a Nitru. My ju prekonáme nadjazdom a juhozápadným smerom sa onedlho dostaneme do malej obce Opoj. Pri cintoríne s kaplnkou odbočíme prudko doľava a vyjdeme z obce. Pokračujeme po pohodlnej asfaltovej ceste prechádzajúcej spočiatku ponad Dudváh. Prídeme k diaľnici, povedľa ktorej pokračujeme z pravej strany. Po chvíli sa od diaľnice vzdialime a prídeme na malú križovatku úzkych asfaltových ciest, kde odbočíme vpravo smerom na Majcichov. Ešte pred vstupom do obce sa asfaltová cesta zmení na nespevnenú, prejdeme mostom cez Dudváh a na hlavnej ceste odbočíme doprava. Prejdeme 2 km dlhú obec a pri cintoríne odbočíme doľava na spevnenú cestu vedúcu okrajom bývalého poľnohospodárskeho družstva do Voderád.

Trasa vedie okolo parku a na konci obce odbočuje na severovýchod. Vpravo uvidíme rozľahlý areál spoločnosti Samsung. Popri štvorprúdovej ceste onedlho prejdeme ponad diaľnicu. O chvíľu prídeme do Hrnčiaroviec nad Parnou. Z Hrnčiaroviec pokračujeme po hrádzi či panelovej ceste, pričom pôjdeme proti prúdu Parnej. Prejdeme cez železničnú trať Trnava – Bratislava, odbočíme vpravo a povedľa Trnavských rybníkov prídeme k rekreačnej zóne Kamenný mlyn. Z Kamenného mlyna vedie do cieľa výletu značkovaná cyklistická cesta spájajúca Trnavu s Bielym Kostolom (5206). Do Trnavy vchádzame po Ulici T. Vansovej, na konci ktorej pokračujeme smerom k železničnej stanici.