Pieskami a bormi

Spolu: 39 km

Celkové stúpanie: 105 m

Náročnosť: 2

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 75 m.

Trasa: Šaštín-Stráže - Borský Mikuláš - Lakšárska Nová Ves - Tomky - Šaštín-Stráže.

Trasa väčšinou vedie po značkovaných asfaltových a lesných cestách. Keďže nás na nej čakajú aj nespevnené povrchy, najvhodnejšia je pre trekingové alebo horské bicykle. Nemá veľké prevýšenie a patrí medzi nenáročné trasy. Takmer celá smeruje zväčša borovicovým lesom, ktorý dotvára pekné prírodné prostredie Chránenej krajinnej oblasti Záhorie.

Trasa začína pri Bazilike v Šaštín-Stráže a vyberieme sa východným smerom po značkovanej asfaltovej cyklotrase (5201), ktorá smeruje do Borského Mikuláša. Naša značkovaná cyklotrasa (2003) prechádza obcou a vedie von z obce východným smerom k horárni Kalaštov. V tejto časti vedie Chránenou krajinnou oblasťou Záhorie a cez viate piesky zalesnené borovicovými lesmi. Od horárne Kalaštov ďalej pokračujeme znova na východ až k pešej turistickej červeno značkovanej tzv. Záhoráckej magistrále. Tá prechádza naprieč Záhorskou nížinou od chotára Vrboviec v časti Šance, pokračuje na hraniciach s Českou republikou a smeruje myjavskými kopanicami cez Senicu až do dediny Závod. V týchto miestach vedie tichým borovicovým lesom a neskôr lúkami až do obce Bílkove Humence.

Po značkovanej cyklotrase (5201) pôjdeme ďalej cez Bílkove Humence a Mikulášov, až prídeme do Lakšárskej Novej Vsi. Z Lakšárskej Novej Vsi pokračujeme po značkovanej cyklotrase (2003). Asi po 4 km odbočíme doprava smerom na Tomky. Sledujeme značky cyklotrasy (8204), v osade Tomky odbočíme doprava a okolo lokality Lásek po nespevnenej ceste súbežne s trasou náučného chodníka prídeme k rekreačnému stredisku Gazárka, ktoré v letných mesiacoch ponúka ideálnu možnosť na kúpanie, vodné športy a stanovanie. Z Gazárky nás čaká už len príjemná asfaltová cesta do východiskového bodu v Šaštíne-Strážach.