Popri Dudváhu

Spolu: 52 km

Celkové stúpanie: 13 m

Náročnosť: 2

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 7 m.

Trasa: Sereď - Malá Mača - Galanta - Veľká Mača - Sereď.

Nenáročná trasa bez prevýšenia je dĺžkou a profilom vhodná pre cyklistov, ktorí uprednostňujú skôr návštevu zaujímavostí a menej namáhavé bicyklovanie. Na trasu sú najvhodnejšie trekingové bicykle. Aj orientačne je trasa nenáročná, vedie zväčša po miestnych a štátnych cestách, na ktorých však nie je okrem krátkych úsekov v Seredi, Sládkovičove a Galante hustá premávka.

Od kaštieľa v Seredi sa vyberieme po novovybudovanom cyklistickom chodníku smerujúcom na sever po vážskej hrádzi do mestskej časti Dolný Čepeň a asi po 3 km odbočíme doľava do mestskej časti Horný Čepeň. Prekrižujeme štátnu cestu a železničnú trať spájajúcu Sereď so Šúrovcami, za ktorou odbočíme doľava. Ocitneme sa na vedľajšej asfaltovej ceste, po ktorej pôjdeme najskôr južným a potom juhozápadným smerom. Čaká nás pohodlná jazda na bicykli s rovinatým terénom s poliami okolo. Asi po 3 km prejdeme ponad diaľnicu a za ňou odbočíme doprava. Zhruba pol kilometra vedie cesta neďaleko diaľnice a potom odbočí doľava a priamym západným smerom po nej prídeme až na dolný koniec obce Majcichov.

Prejdeme mostom cez Dudváh a na štátnej ceste odbočíme doľava. Asi po 2 km sa ocitneme v susednej obci Hoste a po ďalších 2 km v Abraháme, kde pri kostole odbočíme doľava a po štátnej ceste prídeme do Malej Mače. Po poľnej ceste sa od kostolíka dostaneme ku frekventovanej štátnej ceste a po pár metroch prídeme do mesta Sládkovičovo. Zo Sládkovičova pokračuje trasa po štátnej ceste južným smerom do Košút a odtiaľ na východ do okresného mesta Galanta. Vydáme sa smerom po Hlavnej ulici, z ktorej odbočíme doľava smerom na Sereď. Po ceste ďalej smerom na sever nemožno obísť menšiu obec Gáň. Od románskeho kostolíka nás delia len necelé dva kilometre severo-západným smerom k Veľkej Mači. Z Veľkej Mače máme pred sebou už len záverečný úsek trasy do Serede, ktorý vedie po spevnenej ceste severným smerom. Po prekonaní Derňodudvážskeho kanálu odbočíme doprava, prejdeme cez Nový majer a uzavrieme okruh v neďalekej Seredi.