Skalickým pomedzím

Celkové stúpanie: 275 m

Náročnosť: 2

Prevýšenie medzi najnižším a najvyšším bodom: 175 m

Trasa: Skalica - Mlýnky - Skalica-prístav - Perúnska lúka - Skalica.

Trasa väčšinou vedie po značkovaných asfaltových cestách. Niektoré úseky majú nespevnený a kamenistý povrch. Z tohto dôvodu je trasa najvhodnejšia pre trekingové či horské bicykle. Nepatrí medzi trasy s veľkým prevýšením a vďaka pomerne malej dĺžke je nenáročná. Pozornosť treba zvýšiť pri prechádzaní skalickými ulicami a v úseku Sudoměřice – Skalica, pretože najmä v pracovných dňoch ide o pomerne frekventovanú štátnu cestu. Pre tých, ktorí nechcú ísť po tejto ceste, ponúkame alternatívu z Petrova pozdĺž Baťovho kanála až k prístavu Skalica. Priam idylická je záverečná časť smerujúca lužným lesom, lúkami a poľnými cestami ku Skalickým rybníkom.

Z námestia v Skalici prejdeme východným smerom k Potočnej ulici, na ktorej odbočíme doľava. Sledujeme značky modrej cyklistickej trasy (2202). Vedú na koniec mesta a popri vinohradoch v miernom stúpaní po nespevnenej ceste. Neskôr klesneme do doliny Zlatníckeho potoka, až prídeme k asfaltovej ceste. Odbočíme na ňu doprava a onedlho prídeme do rekreačnej oblasti Zlatnícka dolina s letným kúpaliskom a so sieťou upravených lesných chodníkov a cyklistických ciest. Jej novodobou atrakciou je lanový park Tarzania (od Skalického salaša odbočka vľavo), v ktorom možno prekonať 250 m prekážok rozdelených na dve samostatné trasy. Ďalej si všímame žlté značky Veľkého Skalického okruhu smerujúce od kúpaliska severným smerom po lesnej asfaltovej ceste. Po odbočení z cesty doľava nás budú onedlho po asfaltovej ceste sprevádzať zelené a modré turistické značky. Treba si dať pozor na ich odbočenie doľava z asfaltovej cesty. Pokračujeme po nich miernym klesaním, až prídeme k potoku Mandát, ktorý na tomto mieste tvorí štátnu hranicu. Prejdeme po lávke a úzkom chodníku a ocitneme sa v rekreačnej oblasti Mlýnky. Ďalej sledujeme zelené značky a pokračujeme po asfaltovej ceste západným smerom.

Prejdeme okolo viacerých rekreačných zariadení, až sa dostaneme k vodnej nádrži Mlýnky vhodnej na kúpanie a vodné športy. Pokračujeme po asfaltovej ceste popod chaty a vinohrady západným smerom a po 2 km prídeme k lokalite Medzi Starými horami. Na tomto mieste zídeme z asfaltovej cesty a pokračujeme popri štátnej hranici po poľnej ceste. Po pravej strane trasu lemujú vinohrady a po ľavej strane kroviny a lužný les Sudoměřického potoka. Neskôr sa trasa mierne odkláňa od štátnej hranice severným smerom a vedie cez polia k prvým domom Sudoměřic. Nemali by sme si nechať ujsť príležitosť navštíviť neďalekú vinársku obec Petrov, v ktorej sa nachádza unikátna pamiatková rezervácia vínnych pivníc Plže. Tzv. sklepy Plže, ktoré sa spomínajú už v 15. storočí, pomenovali podľa hojného výskytu slimákov v tejto oblasti. Nádherné slovácke ornamenty na bielych stenách pivníc a výborné víno sú estetickým a gurmánskym spestrením výletu. Tou istou trasou sa z Petrova vrátime do Sudoměřic a po značkovanej cyklistickej trase (8208) prídeme k okraju Skalice, kde odbočíme doprava. Popri rybníkoch a hostinci U kapra sa vrátime do Skalice.