Ďakujeme, že ste sa s nami odviezli Výletným cyklovlakom.

Tešíme sa na vás v ďalšej sezóne plnej zážitkov!

Bratislava - Pezinok - Trnava - Smolenice a späť

Vezmite rodinu na výlet, nasadnite do vozňa historického vlaku a zoberte so sebou bajk, ktorý sa povezie špeciálnym cyklovozňom. Nechajte sa unášať jesennou atmosférou malebnej obce na úpätí Malých Karpát. Zažite babie leto a pravú jesennú atmosféru v lone prírody Malých Karpát na pešo alebo na bicykli. Vydajte sa na turistiku, objavte jednu z najkrajších slovenských jaskýň alebo prebajkujte Karpaty krížom-krážom. Dobite si energiu po začiatku školského roka návštevou rodinného medovinárstva Včelco, kde môžete ochutnať lokálne špeciality, kávu či zákusok. Zažite tú pravú jeseň v Smoleniciach!

Cena spiatočného lístka:

4. 9. 2021

Kúpiť lístok

11. 9. 2021

Tipy na výlety

Smolenický zámok

Jeden z najväčších historických klenotov regiónu láka návštevníkov do malebnej obce Smolenice. Reč je o rozprávkovom Smolenickom zámku.

Jaskyňa Driny

Je jedinou sprístupnenou krasovou jaskyňou na západnom Slovensku.

Múzeum Molpír

Molpír je rozsiahle hradisko stredoeurópskeho významu pochádzajúce zo 6. storočia pred n. l. Artefakty staré viac než 2 500 rokov môžete vidieť v múzeu Molpír priamo v Smoleniciach.

Rodinné medovinárstvo Včelco

Vo Včelárskej záhrade chcú priblížiť nielen včelárenie, ale aj ekológiu a ochranu prírody.

Pešia trasa č. 1

Smolenice žel. stanica – Trstín – Hájiček – Smolenice žel. stanica

Zo železničnej stanice Smolenice sa vydáte po náučnom chodníku do Trstína. Na konci Trstína odbočíte doprava po poľnej ceste. Po chvíli prídete k rybníku. Pokračujete ďalej ku kaplnke a k pútnickému miestu Hájiček s kostolíkom Panny Márie z roku 1245. Trasa má dĺžku 3,2 km, prevýšenie je 37 m, prejdete ju za 0:50 h. Je to ľahká trasa vhodná aj pre malé deti. Naspäť po tej istej trase. Tento náučný chodník je súčasťou medzinárodnej pútnickej Cyrilo-metodskej cesty.

Pešia trasa č. 2

Smolenice žel. stanica – Havrania skala – Smolenice obec – Smolenice žel. stanica

Zo železničnej stanice Smolenice pôjdeme po žltej značke okolo obaľovačky až na Havraniu skalu (3,3 km, prevýšenie 360 m, doba výstupu 1:15 h). Z Havranej skaly je pekný výhľad smerom na Smolenice a Trnavu. Je to aj cvičná skala pre horolezcov. Je tam aj verejnosti neprístupná jaskyňa. Z Havranej skaly zostúpime na Klaužu (0,7 km, klesanie 72 m, čas zostupu 0:10 h). Z Klauže pokračujeme zostupom po modrej značke k Smolenickému zámku (1,4 km, klesanie 204 m, čas zostupu 0:25 h). Smolenický zámok patrí Slovenskej akadémii vied a je verejnosti prístupný len v mesiacoch júl – august. Okolo Smolenického zámku je park s jazierkom. Z modrej značky je možné odbočiť do centra Smoleníc, alebo pokračovať po modrej značke na železničnú stanicu (3,0 km, 0:45 h, klesanie 84 m). Celý okruh meria 8,4 km, čistý čas je 2:35 h, prevýšenie je 360 m. Trasa nie je ťažká, zvládnu aj trocha väčšie deti. Tento okruh je možné prejsť aj s východiskom zo Smoleníc od kostola.

Pešia trasa č. 3

Smolenice žel. stanica – Havrania skala – Záruby- Čertov žľab – Vlčiareň – obec Smolenice - Smolenice žel. stanica

Zo železničnej stanice Smolenice pôjdeme po žltej značke okolo obaľovačky až na Havraniu skalu (3,3 km, prevýšenie 360 m, doba výstupu 1:15 h). Z Havranej skaly je pekný výhľad smerom na Smolenice a Trnavu. Je to aj cvičný terén pre skalolezcov. Je tam aj verejnosti neprístupná jaskyňa. Z Havranej skaly pokračujeme po červenej značke (je to zároveň aj Štefánikova magistrála aj Cesta hrdinov SNP) na najvyšší vrchol Malých Karpát Záruby (768 m n. m.) (2,2 km, prevýšenie 200 m, doba výstupu 0:45 h). Z vrcholu Zárub je výhľad smerom na Smolenice, asi 80 m ďalej je výhľad na druhú stranu na Bradlo. Bohužiaľ výhľad pomerne rýchlo zarastá. Zo Zárub zostupujeme po zelenej značke cez Čertov žľab na rázcestie nad Vlčiarňou (3,2 km, klesanie 340 m, doba klesania 0:50 h). Po modrej značke pokračujeme na Vlčiareň (0,5 km, klesanie 50 m, doba klesania 0:05 h). Z Vlčiarne je možné ísť ku kostolu pod Smolenickým zámkom 3 rôznymi, zhruba rovnako dlhými trasami:

Okolo Smolenického zámku je park s jazierkom. Z modrej značky je možné odbočiť do centra Smoleníc. Od kostola pokračujeme po modrej značke na železničnú stanicu Smolenice (2,5 km, 0:35 h). Celý okruh meria 14,7 km, čistý čas je 4:00 h, prevýšenie 560 m. Trasa je stredne náročná. Tento okruh je možné prejsť aj s východiskom zo Smoleníc od kostola (a využiť skratku na Havraniu skalu cez Klaužu).

Pešia trasa č. 4

Jahodník – Čierna Skala – Brezinky – Záruby (červená) – Smolenice
Čertov žľab – Smolenice (modrá)

Z rekreačného strediska Jahodník pôjdeme po žltej značke na Čiernu skalu (5,8 km, 1:45 h, prevýšenie 367 m). Z Čiernej skaly je pekný výhľad, je to aj cvičná skala pre horolezcov. Ďalej pokračujeme po žltej na križovatku Pod Čiernou skalou (0,8 km, 0:20 h, klesanie 187 m).Tu sa napojíme na červenú značku (je to zároveň aj Štefánikova magistrála aj Cesta hrdinov SNP), po nej prejdeme okolo vypálených chát k Brezinky, rázc. (3,8 km, 0:55 h, klesanie 126 m). Tu máme na výber 2 možnosti:

Ďalej pokračujeme po zelenej značke cez Čertov žľab až na Jahodník (4,0 km, 1:00 h, klesanie 330 m) .

Ľahšia trasa má celkovú dĺžku 17,0 km, čistý čas je 4:55 h, prevýšenie 643 m. Trasa je stredne náročná. Ťažšia trasa cez Záruby má celkovú dĺžku 19,1 km, čistý čas je 5:50 h, prevýšenie 786 m. Trasa je stredne náročná.

Text spracoval: Vladimír Chrapčiak, Klub slovenských turistov

Pripravili sme pre vás TOP cyklotrasy a cyklookruhy v okolí Smoleníc, ktorými objavíte čaro jesennej prírody Malých Karpát.

Cyklookruh 5205 – 2204 – 2204a – 047 – 5217

Trasa: Smolenice, žel. stanica – Horné Orešany – Majdán – Rybáreň – Sklenná Huta – Pri Ámonovi – Mon Repos – Červená Hora – Pod Veterlínom – Smolenice, zámok – Smolenice, žel. stanica

Vzdialenosť: 40,3 km

Prevýšenie: 612/209 m

Cyklookruh 5205 – 003 – 2201

Trasa: Smolenice, žel. stanica – Trstín, rázcestie na Bukovú – Buková – Plavecký Peter – Pod hôrkami – Červená hora – Pod Veterlínom – Jahodník, táborisko – Smolenice, žel. stanica

Vzdialenosť: 30,5 km

Prevýšenie: 481/208 m

Cyklookruh 5205 – 003 – 047 – 2201

Trasa: Smolenice, žel. stanica – Trstín, rázcestie na Bukovú – Buková, rázcestie – Brezinky – Sedlo pod Veterlínom – Pod Veterlínom – Jahodník, táborisko – Smolenice, žel. stanica

Vzdialenosť: 24,8 km

Prevýšenie: 493/208 m

Cyklookruh 5205 – 003 – 8212 – 2302 – 003 – 2201

Trasa: Smolenice, žel. stanica – Trstín, rázcestie na Bukovú – Buková, rázcestie – Rozbehy, rozhľadňa – Cerová – Prievaly – Plavecký Peter – Pod hôrkami - Jahodník, táborisko – Smolenice, žel. stanica

Vzdialenosť: 41,7 km

Prevýšenie: 481/209 m

Cyklotrasa č. 5205

Trasa: Smolenice, žel. stanica – Horné Orešany – Dolné Orešany – Doľany – Častá – Dubová – Modra a späť

Vzdialenosť: 45,1 km

Kategória: Ľahké (rekrea), cestné

Prevýšenie: 251/183 m

Povrch: asfalt

4. 9. 2021

Kúpiť lístok

11. 9. 2021

Partneri projektu

Realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky