Historické mašinky, o ktoré sa starajú dobrovoľníci zo slovenských občianskych združení Klub priateľov histórie železničnej dopravy, Klub železničnej nostalgie a OZ VLAKY.NET, vás povezú za zážitkami Trnavského kraja. Zaspomínať si, aké malo cestovanie vlakom v minulosti čaro si budete môcť v týchto "živých" muzeálnych exponátoch.

 

blog

555.3008 "Mazutka"

Vznikol rekonštrukciou rušňa, ktorý patril medzi približne 6 500 nemeckých vojnových rušňov radu 52 DR. Tie boli vyrábané počas II. svetovej vojny všetkými lokomotívkami okupovanej Európy. Išlo o mimoriadne jednoduchú a súčasne i veľmi vydarenú konštrukciu výkonného, ale nenáročného nákladného parného rušňa. Celkom 199 kusov týchto rušňov bolo zrekonštruovaných v rokoch 1963 – 1964 na vykurovanie ťažkým vykurovacím olejom, tzv. mazutom, a preznačených na radu 555.3.

Na Slovensku boli až do svojho zrušenia začiatkom 70. rokov charakteristické predovšetkým pre okolie Bratislavy – boli umiestnené v RD Bratislava východ. Predmetný rušeň slúžil v RD Bratislava východ, kde bol zrušený dňa 16. 8. 1972. Zreštaurovaný bol v rokoch 1999 – 2011.

 

blog

T 458.1079 "Veľký Hektor"

Motorový rušeň T 458.1079 (výrobca ČKD Praha, výrobné číslo 6276, rok výroby 1964) je reprezentantom početného radu spoľahlivých rušňov určených pre stredne ťažký posun a ľahšiu traťovú službu, najmä vozbu manipulačných vlakov, ktoré v prevádzke masovo nahradili dosluhujúce parné rušne. Konštrukčná rýchlosť týchto rušňov je 80 km/h.

ČSD prevádzkovali celkom 222 rušňov T 458.1 na normálnom a 15 rušňov T 458.0 na širokom rozchode, pričom 9 širokorozchodných rušňov bolo po roku 1971 prestavaných na normálny rozchod.

 

blog

M 286.018 "Túlavá"

Tento motorový vozeň bol vyrobený v roku 1967 vo Vagónka Tatra n.p. Studénka. Jedná sa o štvornápravový motorový vozeň, ktorý bol vďaka svojej konštrukčnej rýchlosti 110 km/h určený pre vozbu zrýchlených vlakov a rýchlikov. Ku sklonku ich pravidelnej prevádzky sme tieto motoráky mohli stretnúť aj na mnohých lokálkach.

Prezývku "Túlavá" si tento motorový vozeň vyslúžil vďaka tomu, že na konci svojej prevádzky slúžil na meracom vlaku, a teda sa "túlal" po všetkých železničných tratiach.

Naši členovia